Thursday, 17 May 2012

Isi hati saya untuk awak......

awak,,
sy syg awak sgt.. p sy sedar diri sy sempurna untuk awak... sy masih serba kekurangan untuk memiliki cinta awak... sy sy masih belajar, belajar untuk membaiki diri sy... sy tahu sy xpndai ape2, tp sy mencuba untuk wat yg terbaik untuk awak... tp ape yg sy dapat, hnye sindiran daripada seseorg yg sy syg... awak sy xpernah terasa cmnie ngan awak.. sy xpenah amik hati dengan awk.. bahkn, setiap kata-kata awk sy menjdi dorongan untuk sy... tp sy xboleh terima apabila awk bndingkan sy dengan org lain... sy tau dgn kater2 awk tuh untuk membangkitkan lagi semangat sy untuk menjdi lebih baik... tp sy bukan cmtu.. sy x setabah saidatina hajar... awk, sy rasa cemburu bila awk puji2 perempuan lain di hadapan sy... sy cukup cemburu.. sy pikir awak xblh time dgn diri sy sebenar n xbharga untuk awk.. awak, setiap manusia ada kelebihan n kekurangan..begitu juga sy, insan yang xpunyai ape2.. sy tahu awak lelaki, untuk mencari pasangan sume nk perfect, cntik, pandai masak, xpandai amik hati awak... sy xboleh sume tu.. sy masih belajar, belajar untuk menjadi sempurna untuk awak.. p ape yg sy dapat hanya sindiran.. sindiran yang mmbuatkan hati sy sakit yg xthingga... andai kata sy memuji lelaki lain dihadapan awk.. awk juga akan marah, tercabar kn... mungkin juga awak akn amik positif then mmbaiki diri awak.. itu awak, bukan sy,, sy xsetabah awk... awk sikap manusia nie len.. ad yang bersemangat dgn satu sindiran.. ad yg semgat pabila kne marah dan ad juga semngt apabila dipuji... awak, tolongla jagn menyakiti hati sy lg.. sy tau sy bkn terbaik untu awak... hargaila sy pabila sy wat untuk awk wlupun ianya bukan yg terbaik dn disenangi hati awak.. p itu yg termampu sy buat... 


sy mintak maaf dengan kata-kata sy... tp itu la yg yg sy rasa.. cmner sy hormat kata-kata awak begitu awak kne hormat dgn kata-kata sy... awak, mintak maaf sekali lagi kerana sy mengalirkn air mata dihadapan awak td, sy xsggup nk dgr.. sy sgt terasa.. sy xblh kawan perasaan sy.. mungkin dgn mengalirkan air mata sy rse tenang.. itu peneman sy tika sy dlm kedukaan n kesedihan... bkn niat sy xkn mengalirkan air mata sy di hadapan awk kerana awk penah bgtau sy jika sy sedih awak jugk akan sedih... tp td sy xthan.. teramat tidk than tmbh plk dgn kata-kata awk.. awk mungkin coretan sy untuk awk mlm nie bertemankn airmata.. xde sape yg tahu kn... sy nk lupakan hal td, tp sy xblh.. masih lagi tgiang dalam ingatan sy... sy mintak maaf... cukupla, jgn menyakiti org yg kita syg... hargaila die selagi die masih dgn kiter.... apabila die tiada jgn mencri-cri... mungkin die jmp pemilik cinta sejati die iaitu cinta Ilahi.....


awak, sy sangat menyayangi awak... mencintai awk tidak melebihi cinta sy untuk Allah dan Rasul...pencipta n pembimbing sy... die anugerah sy kn untuk awk.. awk perlu hargainya... jnji sy, sy akan sempurna kn diri sy.. tp dengan dorongan awak bkn keperlian.. sy xblh drpd tu.. itu bkn menjdikn peransang untuk sy tp menyakiti hati sy... salam syg dri sy untuk awk............. miera-





peneman daku dikala duka melanda....

cinta tidak akan dtg kalau tidak mencari, cinta tidak akan pergi kalau kita menghargai.... cinta yg sejati datangnya dari keikhlasan hati... ia sukar datang dan mudah pergi.. sekali ia pergi pasti menyakitkan hati... jauh kan nikmat bercinta jika ingin menyakitkan hati siape2.. 
Allah maha penyayang... jika kau memiliki seseorang itu, milikilah ia dgn sebaiknya... jika kau mempunyai seorg kekasih jagelah ia dengan sempurna.. jika kau syg padanya setialah kau padanya... jika kau cinta padanya, cintailah dengan kejujuran, jgn lah kau melukai hatinya, kerana hati manusia ibarat kaca, sekali terhempas, ia berkecai dan xdpt bercantum semula....




Wednesday, 16 May 2012

BERDIRINYA AKU DISINI.... keranamu....

16 Mei, hari keramat bagi insan yang bergelar guru. Hari ini seluruh warga Malaysia akan menyambut "SAMBUTAN HARI GURU". terima kasih kepada guru-guruku yang pernah mengajar ku selama ini sehingga aku melangkah ke menara gading. yang tidak terhingga untuk kedua ibubapa ku kerana merekalah yang pertama menjadi guru aku dari aku sejak aku dilahirkan sehinggala kini. mengajarku dan mendidikku tidak pernah jemu, mengajarku erti kehidupan, dan mengingatkanku jika aku terlupa.... dielah pengetua untuk memikirkan tentang kehidupan n masa depan untuk aku berjaya.. dielah PK Hem ak yang menjdi guru disiplin tika ak membuat salah, Die juga menjadi kanselor untuk mendengar masalah ak dan menasihati aku, die jugala guru ak yang mula2 mengajar ak huruf A,B,C 1,2,3 dan menjadi sumber rujukan ak tika aku tidak tahu...jadi umi ngan abahla guru yang pertama untuk aku......time kasih abah n umi....


tibe aku di sekolah.. ak diasuh oleh seorang guru... guru yang profesional yang inginkan semua pelajarnya berjaya.. untuk bekas guru-guru ak sejak dari tadika, sekolah rendah skb,skbj,skt5 sekolah menengah smkstar, smksyp1 yang penat lelah untuk mengajarku sehingga aku berjaya.. disamping mereka mengajar mereka juga menjadi penasihat utama untuk aku.. mereka sering menasihati untuk aku belajar bersungguh-sungguh sehingga ke Universiti..aku sering berangan, suatu hari nnt ak akan menjadi seperti guru-guruku... Alhamdulillah, kini doa ibubapa, guru-guruku telah termakbul untuk aku menjdi insan yang berjaya seperti kalian. tanpa dorongan mereka, mungkin aku tidak akan berjaya bakal bergelar "sarjana muda"...kini untuk pensyarah-pensyarah ku di UPSI mereka sedang bertarun mendidik untuk menjadikan aku seorang guru yang cemerlang... tanpa guru-guruku siapalah aku disini. tanpa kalian semua siapa la aku... time kasih guru-guruku.... kegigihanmu dalam mendidik xkan kami lupakan...


untuk kawan-kawan ku yang bakal bergelar seorang guru... kita kini melangkah kearah cita-cita yang sama... menjadi seorang pendidik bangsa untuk menjadikan generasi yang cemerlang... masa terus berlalu.. dan kini kita sedang bertarung mendaki liku-liku perjalanan untuk mengenggam sarjana muda pendidikan.. semuanya bagaikan mimpi.. kita pernah menjadi pelajar... pernah menguruskan hari guru dan kini menunggu saat2 untuk bergelar pendidik... InsyaAllah.... tanpa guru siapalah kita.......


jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa
jika hari ini seorang Raja menaiki takhta
jika hari ini seorang presiden sebuah negara
jika hari ini seorang ulama yang mulia
jika hari ini seorang peguam menang berbicara
jika hari ini seorang penulis terkemuka
jika hari ini siapa sahaja menjadi dewasa
sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa
dengan lembut sabarnya mengajar tulis-baca....
           
Usman Awang (1979)








rakan-rakan seperjuanganku yang akan bergelar seorang guru....





Tuesday, 15 May 2012

untukmu insan yang ku sayang... umiku...

selamat hari ibu untuk umi ku sayang... 
kau berikan ku hidup.kau berikan ku kasih sayang. tulus cintamu, putih kasihmu, xkan pernah terbalas... hangat dalam dakapanmu, memberikan ak kedamaian, erat pelukmu, nikmatnya belaimu, xkan pernah ku lupakan.... umi ku... terima kasih untuk kasih syg yang xpernah usai, tulus cintamu, xkan mampu ku terbalas.... umi ku.. semoga Tuhan memberikan kedamaian dalam hidupmu.. putih kasihmu, xkan mampu terbalas.....

cinta dan kasihku hanya untukmu.. akan ku balas jasamu wahai umi untuk menjadi insan yang beriman dan berjaya di dunia dan diakhirat.. xkn lupe jasa baikmu dari ak dilahirkan sehingga la hari ini. segala didikanmu yg kau curahkan akan ak ikuti sepnjg hidupku....ak sayang umi ak untuk selamanya. kaula yang terbaik untuk ku.... segala pengorbananmu xkan pernah ku lupakan...

ayo sayang umi...
ayo cinta umi...
ayo kasih umi...

SELAMAT HARI IBU UNTUK IBU-IBU DAN BAKAL-BAKAL IBU DI DUNIA INI.... terutamanya umiku ROSMAWATI BINTI MAT HAZIM.......






Monday, 7 May 2012

tension plus sukeee....

tensionnnnnnnnnnnn.... dh siap2 nk g kelas amali masakan upenyer kelas batal minggu nie... dalam tension hati nie suke terbuak2 ape x nyer ley smbung tdo.. kn2.. punyela bgn dhla lmbat kul 1.17pm, pe ag bekejar2 la nk siapkan diri sblm kul 2.. ngn bru bgn, bju xgosok, mkn blm smpai mndi td pn kejap... punyerla nk keje masa... turun pnyerla cepat tkut cik fiezah tggu lame.. msg die, die habaq 'kelas batal kn cik ida dh bgtau mggu lpas'.... ak xnk bengang ngn ramai org kt bwh, ak p umah die.. pnyerla die tgelak tgok ak g ngn pakai bju kitchen bwk helmet ngn tool box masak.. ak betul2 xtau ari nie kelas batal.. lecturer dh habaq minggu lepas, besela student terbek mmg g kelas lmbt. dh masuk kelas duk bsembang ngan kwn2.. lecturer gtau pape pn xdgr.. geram jgk, time semngat nk g kelas nk masak kelas batal.. time ak malas nk g kelas time tula kelas xbatal... papepn bgus gak kelas xdak nie, ley smbg tdo... jgn cik ida gtau kelas kne gnti sdh la.. hak tu ak mlas nk dgr... huuhuu... 


...cik miera yang dh semangat nk g kelas masak...


Sunday, 6 May 2012

cerita aku, die, kamu dan mereka-mereka....

sahabat sejati sukar untuk di cari ganti..... itu cerita cik miera, cik ct, cik ieqa n cik anis... pengalaman bersama kamu sentiasa dalam ingatan ak...kalaulah masa boleh diputarkan, ak nk sangat bersama kamu semua semula, belajar bersama, lepak bersama, makan bersama.. sume sama-sama.. smpai lebong kelas pn sama-sama jgk kn..


ini cerita cik anis... 
cik anis orangnya sangat cute... nape die cute sebb dia ad taik lalat kt atas mulut... asal senyum ja mmg memikat la.... pakwe pn ramai kan p skrg org jauh jgk disambar kan... selamat tggal pakwe2 dlu.... hahahh... cik anis nie keje die bercakap dh mcm bertih jagung... ada jer cter nk d sampaikn... mcm wartawan gosip pn ad... sibuk ngan cter terbaru... asal masuk kelas pagi-pagi dh dengar dia menjerit "kau tau x"... 2 ja la ayat mula die nk bergosip...kami lau dh kne ngn ayat tu pe ag terus kumpul wat kelab ngumpatla... teruk2 kn u all kiter dlu2.. harap skrg xwat dh perangai cam dulu dh matang kn sume... dh blh kawen pn.. cik anis, semoga berjaya dalam hidup n bhagia sll bersama encik tersayang yer... cik miera sentiasa doakan cik anis yer....
u r my bestie.... luv u :)

inila die cik Anis yang cute...



ini cerita cik ieqa
pinky, bum tula nme yang kami pnggil dlu-dlu... cik ika nie cantik sbb die nie plg putih dalam kami ber4.. ak plg gelap sekali kn...hehehe...sekali die senyum mmg xley tdo mlm la...huhuhu...cik ika nie jenis kalut ckit.. ckit-ckit dh nk gabra.. kami dlu suke sgt knekan die.. p die xpnh mrh pn sbb die syg kami.. heheh... cik ika nie suke pink...disebbkn die suke pink kami pggl die pinky.. cik ika nie suka melawa... xkirela pakai pape pn pink msti kne ad.. yang xtahnnyer asal die g kelas tmbhn blh dikatakan sume nk pink.. bju pink, tudung pink, suar pn pink, selipar pn msti kne pink.. teruk betul.. mmg kemaruk pink.. sekarang nie xtau la cmnerkn... heheh... 'bum'... hahahah.. nme nie diberi oleh incik tittttt........ sbb pipi die tembam.. betul kn cik ika... (jgn marah yer).... cik ika dikenali sebagai ratu.. tau x ratu per???? ratu suke xdtg sekolah.. dlm seminggu mmg ad la die xdtg kelas.. walaupun xmai kelas p die pandai... kn3xxx.. skrg nie xtaula mst dh rjin kn masuk kuliah.. harap2 gtula yer cik ika... heheheh... cik ika, semoga kamu berjayer yer.. cik miera sentiasa doakan kamu yer... smge bhgia sll...
u r my lalink... luv u :)

ini die cik cik ieqa yg cntik.....



ini cter cik ct pulak...
cik siti nie plg kecik dlm kami ber4 n sgt cumeyyy... die nie jgk duk sebelah ak mse sklh... cik ct nie suke sangat tawaf.. tiap2 ari die akan tawaf... nk tau ngan saper.. of course la ngn kami..kami n kami... die nie lebih kurang bos tawaf kami la... pntg cikgu xmasuk kelas mmg abih la kami tawaf.. kami nie nek haji xkire musim... kdg2 tu ckgu bru abih kelas, nk keluar kami dh keluar dlu pintu belakang.. terukkan kami nie... heheh.. cik ct kmu ingat x, time cikgu ngjar kite bual... asyik bbual jer..kdg2 ntah paper jer... asal subjek sejarah blh plk duk men bingo kn.. teruk kan kmu nie.,. cik miera x... hahahh... ptg2 cik ct suke bwk sy jln.. sy suke nek motor die, sbb tempat duduk motor die best... lembut jer.. (cik ct cik miera nk nek moto ngan cik ct ag) rindu nk nek motor biru tu,, bile dpt nek ag kn... hehheeh... cik ct, semoga cik ct berjayer yer.. n bhagia selalu.. cik miera sentiasa doakan cik ct..
u r my sweetie...... luv u...

ini die cik ct yg cumey.....



n last cter cik miera
hahahhaha... cik miera!! xde cter pn.. cik mier dlu2 mmg bek.. xdela senakal korang kn... hahah... betul kn cik ika, cik anis, cik ct... hahahh... p siyesly, cik miera sgt rindu kn kamu... xley lpe kngn kite... byk sgt100xxx... skrg nie kiter dh ad haluan masing-masing untuk mengejar impian masing-masing... nk jmp pn susah kn... walaupun kiter jauh, p persahabatan kiter ttp erat kn cm dulu.. InsyaAllah, dengan izin Allah kite akan jmpa semula yer... p dh x mcm dlu la... sume dh cntik2kn.. p tetap rindu ngn kecomotan u all dlu... hehehe...rindu sgt kamu, kamu, dan kamuu....

ini aku.. cik miera yang cute, cumey, cantik n allll...

......ukhwah fillah abadan abada......





perjuangan tak pernah putuskeranadiikat dengan rantai iman,
mujahid tak keseorangan kerana diikat dengan rantai ukhwah,
istiqamah dalam perjuangan sebagai bukti keimanan,
semoga ikatan ukhwah ini terbina untuk selamanya.....


p/s: sori sy curi download pic2 kamu nie.. hehehe..jgn mrah yer...


Saturday, 5 May 2012

rindu my mrs bucukkkkk

mrs bucukkkkkkk... 
saya rindu kamu......

walaupun kamu busuk, sy tetap sayang n rindu kamu selalu.... kamu mrs goku, mrs ultraman, mrs patrick, mrs naruto n mrs power rangers saya... xde sape blh amik mrs bucuk saya nie dari saya... 

tiap-tiap malam saya akan lihat bintang... saya dapat rase kiter melihat bintang yang same... 


saya sedih sangat awak tinggal saya, saya terlalu rindukan awak.. 

i luv...luv....luv...kamuuu..kamu....n kamuuuuu..........

cintakuu..

cintaku bukan cinta murahan,

jati diri benteng pertahanan,

cabaran komunikasi ketundukkan,

mengawal hati formula kekuatan,

kuberazam pada diri,

ku ingin mahligai kasihku berdiri,

tanpa kenangan kasihku berdiri,

tanpa kenangan cinta yang dicemari,

tanpa noda kemurkaan ilahi...


ku hadiahkan cinta suci, buat insan bernama suami,dengan Allah menjadi juri,bukan nilai nafsu sendiri....












Selembar puisi untukmu umi

dentang nafasmu menyeruak hari hingga ke senja
tak ada lelah menggores diwajah ayumu 
tak ada sesal kala semua harus kau lalui
langkah itu terus berjalan untuk kami
dua bidadari kecilmu...


desah mimpimu berlari
mengejar bintang 
berharap kami menjadi mutiara terindah 
dalam setiap peran yang kau mainkan di bumi 
ini peran terbaikmu....


dalam lelah kau rangkai kata bijak untuk kami
mengurai senyum disetiap perjalanan kami 
mendera doa di setiap detik nafas kami...


umi... kau berlian di hati kami...
relung hatimu begitu indah
hingga kami tak sanggup menggapai dalamnya
derai air matamu menguntai sebuah harap di setiap solat malammu...


umi, 
kami hanya ingin menjadi impian untukmu...


umi,
jangan benci kami 
jika kami membuatmu marah....


saya sayang umi saya... luv u soo much....